Olvasás
Mindkét osztály teljesen egyforma ütemben halad a tananyaggal. Október elején kezdték a betűket, mindkét osztály 9 betűnél tart. A különbség a délutánra feladott házi feladat mennyisége között van. A Lili tanító nénije annyit mond, hogy gyakorolják az olvasást. A Dorkának mindig megszabják a mennyiséget. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a Lili elolvassa azt az anyagot, amit éppen vettek, kb. kétszer. Egész jól megy neki, nem is zaklatom többször vele, az olvasásra kapott értékelése a suliban jó, tehát elégnek bizonyul a gyakorlás. Ezen kívül írunk a gyakorló füzetbe és tollbamondást is diktálok a betűkből.
A Dorkánál úgy működik, hogy az elolvasandó szöveg fölé annyi karikát rajzolnak a suliban, ahányszor el kell olvasni, és annyi karikát satíroznak be, ahányszor elolvasták.
Egy elolvasandó szövegrész kb. 10-15 szóból áll, most veszik már a mondatokat, egy ilyen szövegrész kb. 5-8 mondatból áll. Az őszi szünetre 38 db karika volt előírva. A szünet 8 napos, vagyis ha mindennap olvas 5 szövegrészt, akkor végez vele. De mivel szünet, szerettem volna, ha legalább 3 olyan napjuk marad, hogy ne kelljen elővenni a leckét. Már az első napokban nem sikerült tartani a napi 5 szövegrészt, mert a harmadik, negyedik után már elfáradt, nem figyelt, egy nap kétszer pedig nem tudtam leültetni olvasni. Eléggé kezdett idegesítő lenni, hogy a szünet hátralévő napjaira mindig csak több olvasnivaló marad. Többször nyaggattam naponta, hogy olvassunk, mert muszáj volt, hogy haladjunk és “sikerült” elérnünk egy olyan mélypontot, hogy mindketten nagyon idegesek voltunk már, hiába ültünk a könyv mellett, nem olvasott semmit akár 20 percen keresztül sem. A következő nap nem említettem az olvasást, egész nap szóba sem került. Este lefekvés előtt ő maga kérte, hogy holnap olvashasson. Másnap tényleg nekiállt olvasni. Na, azt nem mondom, hogy teljesen zökkenőmentesen ment, de sikerült behozni a lemaradást, sőt, sikerült is 3 nap leckementes napot csinálni!